måndag 22. juni – vecka 26
Boschs tidigare division med inriktning på process- och förpackningsindustrin har sålts och blir ett fristående bolag.
Livsmedelskoncernen Nestlé pumpar in 20 miljarder kronor för att snabba på utvecklingen av hållbara förpackningslösningar och hitta metoder som gör det möjligt att återvinna plast för livsmedel. Senast 2025 ska Nestlé enbart ha återvinningsbara eller återanvändbara förpackningar.
I februari hålls ett internationellt tvådagars evenemang helt inriktat på färghantering. Arrangören Fogra väntar sig cirka 200 deltagare från hela världen.
Förpackningsföretaget Mondi har utvecklat ett monomaterial till Unilevers soppförpackningar – en ny polypropylen-lösning för pulversoppor till varumärket Knorr.
DS Smith har anslutit sig till 4evergreen. Branschalliansen har som mål att öka användandet av pappersbaserade förpackningar i en cirkulär och hållbar ekonomi för att minimera klimat- och miljöpåverkan.
När Svenska Retursystem summerar fjolåret framgår att koldioxidutsläppen totalt minskade med 32 000 ton i bolagets retursystem för livsmedelsbranschen.
Heidelberg rankas bland de topp 100 företagen i Tyskland som lämnat in patent relevanta för den digitala utvecklingen, enligt nyhetstidningen Handelsblatt.
En förtroendeingivande klassisk blå nyans. Rofylld. Enkel. Elegant. Så beskriver Pantone sitt färgval för 2020.
Easyfairs slår samman sina förpackningsmässor under varumärket Empack. Samtidigt lanseras en ny mässa inom automation och logistik.
I augusti och september fördes diskreta samtal mellan ledningen i HP och Xerox. Xerox har fått pengar i kassan efter att ha sålt sin asiatiska verksamhet till Fujifilm. De pengarna skulle nu användas till att köpa HP.