Debuterar på Scanpack

PUBLICERAD: 4 oktober 2022
UPPDATERAD: 24 januari
Stefan Nordin och Bjurbäck på i Åtta.45:s utställning på Scanpack-mässan i Göteborg. Foto: Claes Nordström

Förpackningar är ett växande område för Åtta45, säger försäljningsansvarige Henrik Bjurbäck när vi träffar honom på mässan.

Åtta45 har haft haft full rulle i år, bland annat med det stora tryckeriuppdraget de fick att trycka över 680 miljoner valsedlar till kommun-, region- och riksdagsvalet. När Sign&Print träffade företaget på Scanpack la de fokus på att visa upp allt de kan göra inom förpackningar. Ett växande område för företaget, enligt Henrik Bjurbäck.

– Vi visar vår bredd och att vi kan tillverka förpackningar också. Det kanske inte är något vi är så kända för. Det är ett växande område vi har. Vi visar också lite på miljösidan – vårt miljöarbete.

”Växer hela tiden”

Han säger att sett till Åtta.45:s totala försäljning är affärsområdet inte speciellt stort, men de ser definitivt att förpackningsområdet har stor potential.

– Vi växer hela tiden där och det är väldigt intressant för oss för framtiden.

Debut på mässan

I förpackningsväg är det pappersbaserat och Åtta45 kan tillverka och trycka det mesta, enligt Henrik Bjurbäck.

– Vi kan göra allt från konsumentförpackningar till displayförpackningar och så vidare.

Tidigare har Åtta45 ställt ut på Empack-mässan. I år blev det debut på Scanpack-mässan i Göteborg.

Och, förväntningarna?

– De är höga så klart! Vi hoppas kunna träffa lite nya kunder, få lite leads och visa att vi finns.

Fotnot: Förpackningsmässan Scanpack pågår 4–7 oktober.

 

Läs vidare

Xeikon visar innovationer inom nyckelsegment på Drupa

Xeikon, som är en del av Flint Group, erbjuder digitala lösningar för såväl den grafiska industrin som förpackningsbranschen. På Drupa visas de senaste innovationerna inom dessa segment.
SV-kollage-1536x1024x

Sexton förädlingsmöjligheter i en maskin

Scodix utvecklar sin dekoreringsteknik och kan nu erbjuda sexton olika dekoreringsalternativ i en och samma maskin. På Drupa kan man ta del av tekniken i företagets monter.
scodixx

Snart dags för Drupa – här är de sex största trenderna att hålla ögonen på

Efter åtta års uppehåll kan vi återigen åka till Drupa för att se vad leverantörerna tror att vi behöver. Här hittar du sex tydliga trender att ha koll på i mässhallarna.
dmitry-ratushny-xsGApcVbojU-unsplash

Intryck från Absolut Flexo Future- flexobranschen lever och mår bra

Att flexobranschen lever och mår bra måste vara huvudslutsatsen på heldagsarrangemanget som danska Flexo Forum och Sweflex hade satt ihop under namnet Absolute Flexo Future.
Publik

Senaste nytt

Tufft för många varumärkesägare att nå hållbarhetsmålen tidsmässigt

År 2025 kan bli ett besvärligt år för många varumärkesägare. Det är året som ofta satts som ett målår för att nå hållbarhetsmål, inte minst vad gäller förpackningsmaterial och då inte minst vad gäller plast.
varumarken-agande-rad--ron-1200-px

En glasklar affär när AGP köper SGÅ

Ardagh Glass Packaging-Europe (AGP-Europe), en verksamhetsdel av Ardagh Group, meddelar att man har kommit överens om att köpa Svensk Glasåtervinning (SGÅ).
Glasåtervinningx

Sju designråd som kan öka plaståtervinningen

Det pratas mycket om behovet av ökad återvinning av plastprodukter, till exempel förpackningar, och om svårigheterna med det. Ett sätt att underlätta är att återvinningen är att designa rätt. IVL Svenska Miljöinstitutet listar nu sju åtgärder som kan sättas in i designstadiet.
amelie-mourichon-wusOJ-2uY6w-unsplashx

Martin Schmetzer – från graffiti till lettering

Vår systersite Cap&Design har träffat Martin Schmetzer, en grafiker som älskar att designa förpackningar och etiketter.
top-1x