Milstolpe för Konica Minoltas etikettpressar

Nicolas Hirchwald försäljningsrepresentant för Konica Minolta i etikettsegmentet tillsammans med Etiq Lyon-tryckeriets grafiker Marion Parmentier och ägaren Bertrand Genin.

Företaget har nu levererat sin tusende AccurioLabel-press för digital etikettproduktion. Och ett nytt tillkännagivande på etikettsidan kommer längre fram, antyder Carsten Bomgren.

Konica Minolta uppger att de har en ledande position på marknaden för tonerpressar inom digital etikettproduktion. Marknadsandelen i Europa uppgick till 28 procent för fjolåret 2021.

Installation nummer 500 gjordes efter två år och när företaget nu närmar sig sju år med sina digitala etikettpressar i AccurioLabel-serien har de nått milstolpen att leverera 1000 maskiner till kunder i Europa.

Enligt Konica Minolta är digitalpressarna en prisvärd ingång till högkvalitativ digital etikettutskrift. Ursprungligen riktade tillverkaren in sig på små och medelstora etikettkonverterare. Målet, att erbjuda flexibla system utvecklade för att ge användare kortare bearbetningstider för hantering av små till medelstora utskriftsjobb. Men enligt företaget är maskinserien nu även accepterad av större etikettproducenter.

Den digitala etikettpressen AccurioLabel 230. Foto: Pressbild

Den tusende kunden blev Etiq’Lyon. Företaget med sju anställda i Caluire nära Lyon är en tillverkare av självhäftande etiketter. Maskinmodellen AccurioLabel 230 blev valet. Bertrand Genin, ägare till Etiq’Lyon, säger i ett pressmeddelande investeringen innebär att företaget fortsätter sin resa inom digitaltryck. Något han är stolt över.

– Den här investeringen kommer att göra det möjligt för oss att erbjuda många andra nya affärslösningar för våra kunder som är spridda över alla industribranscher, tack vare det stöd vi får, maskinens mycket goda färgstabilitet och höga produktionshastigheter.

Nyhet på etikettsidan

Carsten Bamberg, affärsutvecklingschef för affärsområdet Professional Printing Group hos Konica Minolta Business Solutions Europe säger att installationen av den tusende AccurioLabel-pressen är en viktig milstolpe. Han hintar även om ett kommande produktsläpp.

– Vi omprövar ständigt möjligheterna och har seriösa planer på att växa vår etikettverksamhet ytterligare med ytterligare ett tillkännagivande vid horisonten.

 

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Inspiration: Så stärker du kommunikationen med uppkopplade förpackningar

Uppkopplade förpackningar är en relativt ny kommunikationsform som fått ett stort uppsving. Men hur utnyttjar man tekniken bäst? Och hur håller man varumärket konsekvent? Carl Larsson tar upp do’s and don’ts och ger sex exempel på lyckade uppkopplade förpackningar.

Publicerat av: 

Integritetsinställningscenter

Google Analytics

Used to distinguish users in google analytics.

_ga, _gid

User login

WordPress uses cookies, or tiny pieces of information stored on your computer, to verify who you are. There are cookies for logged in users and for commenters.

wordpress_logged_in_, wordpress_sec_, wordpress_test_cookie, wp-settings-5, wp-settings-time-5

Site setting

To store a the logged in user's username and a 128bit encrypted key. This information is required to allow a user to stay logged in to a web site without needing to submit their username and password for each page visited. Without this cookie, a user is unable to proceed to areas of the web site that require authenticated access.

PHPSESSID

GDPR Consent

GDPR – check for consent types.

gdpr[consent_types]