Han blir ordförande för Interpack 2023

Markus Rustler tar rodret för förpackningsmässan Interpack 2023:
– Den kommande upplagan av interpack kommer bli en riktigt speciell sådan.

Markus Rustler, ny ordförande för Interpack-mässan. Foto: Pressbild

Markus Rustler var tidigare utsedd till vice ordförande för interpack 2020, som på grund av coronapandemin först flyttades till februari 2021, men sedan ställdes in helt. Nu har den rådgivande komittén för Interpack gett honom förtroende att inneha ordförandeposten för förpackningsmässan.

Mässa i Düsseldorf

Mässan arrangeras på Messe Düsseldorf i Tyskland, 4–10 maj 2023.

– Jag är glad att alla har gett mig sitt förtroende att vara president för Interpack. Den kommande upplagan av interpack kommer bli en riktigt speciell sådan, säger han i ett pressmeddelande och fortsätter:

– I slutändan fick företagen inom den internationella förpackningsindustrin och relaterad processindustri klara sig utan den senaste upplagan av denna betydande mässa på grund av pandemin, och de längtar efter att se sina kunder live och träffas personligen för att generera nya leads, konstaterar Markus Rustler.

Vd för maskintillverkare

Markus Rustler är till vardags ordförande och vd för tillverkaren av förpackningsmaskiner, Theegarten-Pactec, beläget i Dresden. Rustler efterträder Multivacs vd Christian Traumann. Han, tillsammans med Roland Strassburger, vd för Schütz, blir istället viceordförande för interpack 2023.

Efter att mässan ställdes in i februari 2021 har arbetet pågått med att omboka alla anmälda utställare till 2023. På grund av detta är nästan all tillgänglig monteryta nästan fullbokad, även om det fortfarande går att göra anmälningar, skriver organisationen i ett pressmeddelande.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Inspiration: Så stärker du kommunikationen med uppkopplade förpackningar

Uppkopplade förpackningar är en relativt ny kommunikationsform som fått ett stort uppsving. Men hur utnyttjar man tekniken bäst? Och hur håller man varumärket konsekvent? Carl Larsson tar upp do’s and don’ts och ger sex exempel på lyckade uppkopplade förpackningar.

Publicerat av: