OKI ska inspirera till att tänka utanför boxen

Lars Haargard, marknadschef för OKI i norra Europa hoppas på många intressanta samtal under Sign&Print-mässans tre dagar. Foto: Pressbild

Kundanpassat och personaliserat är OKI:s melodi på Sign&Print Scandinavia, 8–10 februari, där de visar utskriftslösningar för att skapa etiketter, förpackningar och transfertryck.

OKI fortsätter sin resa efter senaste årens totala strategiska förändring. Tillverkaren erbjuder nu endast trycklösningar för grafiskt orienterade företag och för ett fåtal utvalda branscher, till exempel för hotell, detaljhandeln och plantskolor, enligt Lars Haargard, marknadschef för OKI i norra Europa.
– Inom den grafiska sektorn fokuserar vi på tre områden; etiketttryck, förpackningstryck och transfertryck. Inom alla tre områdena är personifiering, kundanpassning och möjligheten att skriva ut i vitt de viktigaste parametrarna. Och då är alla lösningar överkomliga i pris, så ROI (return of investment) ofta kan uppnås inom 1–2 år.

”Utrymme för innovsation”

Han säger att målet på Sign&Print-mässan är att inspirera besökarna till att tänka utanför boxen.
– Vi kommer att visa exempel på hur besökare kan utöka sin verksamhet och erbjuda unika trycksaker utan stora investeringar. Det kommer att finnas konkreta exempel anpassade till den enskilda kunden och besökaren. Vi vill visa att det fortfarande finns utrymme för innovation i en bransch fylld av erfarna och kompetenta aktörer.

OKI:s pro 10-serie visas på Sign&Print Scandinavia, 8–10 februari. Foto: Pressbild

OKI:s pro 10-serie som skriver ut etiketter, vare sig det är i enstyck eller upp till 500 exemplar är en bland flera maskinserier som demonstreras för mässbesökarna.
– Konkreta utskriftslösningar med fokus på personifiering och kundanpassning på alla våra hårdvaruplattformar är vad vi kommer att visa på mässan. Dessutom finns nya partners inom printmedia.

Vill möta företag

Lars Hargaard hoppas och tror att den grafiska branschen är redo att komma till mässan igen:
– Så vi förväntar oss många samtal med intressanta företag som letar efter nya affärsområden som de kan erbjuda det svenska näringslivet och privatkunderna. Och kanske får vi träffa några nya återförsäljare som hjälper oss att erbjuda våra skrivare till den grafiska industrin.

 

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Samverkan kring hållfastlära för morgondagens förpackningar

Det började med att ett femårigt strategiskt samarbetsavtal mellan Tetra Pak och Lunds tekniska högskola (LTH) kom på plats. Nu undersöker de material på mikronivå för att få ökad kunskap om hur olika material reagerar på olika påfrestningar som stötar och temperaturskillnader. Målet – att få fram bättre livsmedelsförpackningar.

Publicerat av: 

Satsar på mätutrustning till innovationscenter

Emballator Innovation Center investerar i mätutrustning för att mäta syrebarriäregenskaper hos olika förpackningsmaterial. Att förbättra hållbarhetstiden på produkter och livsmedel och att bättre kunna hjälpa kunder i val av material är ett fokusområde, enligt innovationschefen Mats Jeppsson.

Publicerat av: 

Flexibla barriärförpackningar hamnar under lupp

Ungefär hälften av dagens konsumentplastförpackningar består av plastfilm,  men bara en tredjedel av det sorterade materialet återvinns hos Svensk Plaståtervinning och FTI. Ett nytt samarbetsprojekt är nu igång för att öka cirkulariteten. På sikt är målet att öka sorteringen i plaståtervinningen med 10 procent.

Publicerat av: 

Namnbyte för dansk branschorganisation

Den danska föreningen GA, Grafisk Arbejdsgiverforening, bytte 2015 namn till Grakom. För att spegla utvecklingen är det nu dags att förnya namnet igen. Organisationen består i dag av åtta branschgemenskaper, däribland EmballageForum och Dansk FlexoForum.

Publicerat av: