”Intresset för shoppinglådan har varit stort”

Många söker efter alternativ till kassar och välkomnar därför vår produkt, säger Emma Lindkvist om DS Smiths nya shoppinglåda. Foto: Pressbild

Vi frågar DS Smiths Emma Lindkvist om vilka möjligheter hon ser för företagets senaste produkt – en shoppinglåda i wellpapp.

Flera användningsområden finns för shoppinglådan, enligt DS Smith. Foto: Pressbild

”Den är lätt att packa, tål att återanvändas många gånger, står stadigt under transporten, är staplingsbar och kan därför bättre utnyttja utrymmet i lager och transporter. Dessutom är den helt återvinningsbar.” Så beskriver Emma Lindkvist, digital marknadskommunikatör, den nya shoppinglådan som DS Smith lanserade i början av mars.

Hon säger att den främsta orsaken till att de utvecklade shoppinglådan var för att de upplever en efterfrågan på miljösmarta och stabila alternativ till kassar både hos konsumenter och företag.

Vilka användningsområden och branscher ser ni för produkten?

– Dels för företag som vill erbjuda konsumenter att packa sina varor på ett enkelt sätt i butik och sedan själva frakta hem sina varor på ett tryggt sätt. Dels för företag som erbjuder onlineshopping och som vill förenkla sin inpackning och utnyttja lager och hemleveranstransporter bättre. Branscher som shoppinglådan kan passa kan vara många, exempelvis livsmedelsbranschen, men även hos återförsäljare av andra konsumentvaror i butik, hos logistikföretag och på lager inom tillverkningsindustri.

Hur har mottagandet varit?

– Intresset för shoppinglådan har varit stort. Många söker efter alternativ till kassar och välkomnar därför vår produkt. Produkten är helt ny men flera kunder vill redan nu börja testa den i sin verksamhet.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *