Talarna på mässan

PUBLICERAD: 21 januari 2019
UPPDATERAD: 24 januari
Seminarieprogrammet är klart till Sign&Print Scandinavia. En rad intressanta och spännande talare kommer hålla låda under mässans alla dagar.

Sign&Print Scandinavias tre mässdagar bjuder titt som tätt på intressanta seminarier som är relevanta för den grafiska branschen och alla besökare. Föredragen bjuder in till en salig blandning av kreativitet, trender, tendenser, teknik och debatt.

Varvat med att kunna besöka över 60 utställare och se över 1 000 maskiner och produkter på Skandinaviens största grafiska mässa, Sign&Print Scandinavia, så får besökare också möjlighet att bygga på sig kunskap. Ett stort antal talare är inbokade till mässans seminarieprogram, och föredragen avlöser varandra på två olika scener under alla tre mässdagarna, 5-7 februari.

Nedan följer ett axplock ur seminarieprogrammet. Hela talarlistan, dagar och tider, hittar du här.

Tobias Degsell ska inspirera genom att berätta om hur man frigör sin kreativitet.

Mässans seminarier inleds med Tobias Degsell som berättar om hur man frigör sin kreativitet. Tobias arbetade under många år som curator på Nobelmuseet i Stockholm och har många exempel på hur den fria tanken lett till banbrytande upptäckter. Degsell är en rutinerad föreläsare har talat inför stora företag som Apple, Samsung, Agfa, men också för universitet – Peking University, University of Zürich, IIT Delhi – och organisationer som World Economic Forum och en förening för särbegåvade barn. I dag hjälper han företag över hela världen att tänka och agera nytt.

Roboten är en viktig medarbetare i många branscher. Nu kan den även användas när produktionen varierar så mycket som den gör i ett grafiskt företag eller hos en skylttillverkare. Johan Åkerman och Roger Merken från Omron kommer berätta och ge värdefulla tips om vad du bör tänka på när du ska sätta igång.

Amanda Undin, vd för Customer Clinic.

Amanda Undin, vd för Customer Clinic kommer att berätta om vad som kännetecknar riktigt bra marknadskommunikation, utifrån effekt och kreativitet. 2018 satt Amanda Udin med som domare när världens bästa marknadskommunikation, Echo Awards, skulle koras.

 

 

 

 

 

 

 

Michael Farkas är på plats under alla mässdagar för att prata och ge tips till alla möjliga bildanvändare och företag.

Bild- och processexperten Michael Farkas har i många år arbetat med Ikeakatalogen och andra mycket stora bildanvändare. I sitt föredrag delar han sina tankar kring bilder, som ska ses i många olika medier, och hur man lagrar och hittar dem på bästa sätt.

 

Jesper Holmström och Olof Björn på Brandfactory.

Brandfactorys kreativa chef Jesper Holmström och affärsutvecklingschef Olof Björn ger tips på hur man kan sätta tydligare kommunikationsmål för sin kommunikation i butik eller för andra fysiska möten. Hur kan den digitala kommunikationen som kunden möter online förflyttas till en fysisk plats? Hur samverkar den den tryckta och digitala kommunikationen i dag? Det är några frågeställningar som kommer att besvaras.

 

Bo Wallteg, chefredaktör på Nord-emballage.

Få områden utvecklas så snabbt som förpackningar. Det handlar både om nya tryckmetoder och om barriärer och egenskaper. Bo Wallteg har, som få andra, följt utvecklingen under många år. I sin föreläsning berättar han om ständigt snabbare och kortare serier. Han pratar om cellulosabaserad plast och om vad som händer inom intelligenta och aktiva förpackningar och etiketter.

 

Gustaf Wallström på Trigger Company lär ut grunderna och ger råd om programmatic advertising.

Gustaf Wallström på Trigger Company kommer berätta om hur du lyckas med programmatisk annonsering. Förr var annonsören tvungen att kontakta en sajt för att boka en kampanj men i dag är denna process automatiserad. Gustaf Wallström går igenom grunderna och lär dig att applicera de traditionella marknadsföringskunskaperna i de nya verktygen. Han kommer också flagga för en del risker och kostnader.

 

Vem som helst kan anmäla sig gratis till Sign&Print Scandinavia-mässan och får därmed också tillgång till alla seminarier.

 

 

Läs vidare

Treform testar havsplast med perfekt resultat

Treform i Landskrona sjösätter ett nytt projekt och testar "havsplast".
beach

Xeikon visar innovationer inom nyckelsegment på Drupa

Xeikon, som är en del av Flint Group, erbjuder digitala lösningar för såväl den grafiska industrin som förpackningsbranschen. På Drupa visas de senaste innovationerna inom dessa segment.
SV-kollage-1536x1024x

Sexton förädlingsmöjligheter i en maskin

Scodix utvecklar sin dekoreringsteknik och kan nu erbjuda sexton olika dekoreringsalternativ i en och samma maskin. På Drupa kan man ta del av tekniken i företagets monter.
scodixx

Ny monofilm av PE för frysförpackningar

Bonduelle, ExxonMobil och Constantia Drukpol har tillsammans utvecklat en monofilm av polyeten som klarar de tuffa kraven på frysförpackningar.
Bonduelle-achieves-6-years-with-no-lost-time-incidents-with-Alchemy

Senaste nytt

Tufft för många varumärkesägare att nå hållbarhetsmålen tidsmässigt

År 2025 kan bli ett besvärligt år för många varumärkesägare. Det är året som ofta satts som ett målår för att nå hållbarhetsmål, inte minst vad gäller förpackningsmaterial och då inte minst vad gäller plast.
varumarken-agande-rad--ron-1200-px

En glasklar affär när AGP köper SGÅ

Ardagh Glass Packaging-Europe (AGP-Europe), en verksamhetsdel av Ardagh Group, meddelar att man har kommit överens om att köpa Svensk Glasåtervinning (SGÅ).
Glasåtervinningx

Sju designråd som kan öka plaståtervinningen

Det pratas mycket om behovet av ökad återvinning av plastprodukter, till exempel förpackningar, och om svårigheterna med det. Ett sätt att underlätta är att återvinningen är att designa rätt. IVL Svenska Miljöinstitutet listar nu sju åtgärder som kan sättas in i designstadiet.
amelie-mourichon-wusOJ-2uY6w-unsplashx

Martin Schmetzer – från graffiti till lettering

Vår systersite Cap&Design har träffat Martin Schmetzer, en grafiker som älskar att designa förpackningar och etiketter.
top-1x